width:102px; height:30px; background:#444444; border:1px solid #ebebeb; margin-top:2px; text-align:center; text-decoration:none; font-family:arial, sans-serif; font-size:12px; font-weight:bold;color:#FFFFFF; line-height:25px; overflow:hidden; float:left;} a.burastabs:hover {color:#FFFFFF; background:#666666;} #burasbar {width:auto; margin:0 auto;}
SELAMAT DATANG YTJT-LICIOUS

Monday 18 July 2016

ISLAM itu indah

Assalamulaikum, apa khabar semua?  2,3 hari ini teringat pulak nak kongsi sikit tentang pengalaman 6 tahun sebagai seorang islam.Terlebih dahulu saya ingin berucap terima kasih kepada sahabat2 ku dan keluarga ku yang sentiasa memberikan aku sokongan yang padu. aku bukan orang yang sempurna. Banyak sangat kesilapan dalam hidupku ini. tetapi aku tidak pernah menyesal apa yang aku pernah buat dalam hidup kerana pengalaman lah mematangkan kehidupan aku. kehidupan aku tidak seperti kanak2 yang lain. aku dibesarkan oleh nenek aku sehingga lah umur aku mencecah 12 tahuin. my papa and mama bercerai semasa umur ku 3 tahun. dugaan demi dugaan telah menhantui diriku semasa zaman kanak2.tetapi aku percaya yang aku dicipta ada purpose. aku tabah menhadapi segala dugaan. semasa tu, aku tidak mempunyai "kepercayaan"(agama) dalam hidupku. tetapi aku ingin mencari dan cari siapa yang mampu aku bergantung sebab aku tahu, bergantung kepada manusia, tidak akan kekal, tetapi bergantung kepda Allah , insyallah berkat dan kekal dunia akhirat. sebab tu la saya sentiasa doa" ya allah, aku tidak meminta kesenangan dari mu, kerana aku tahu kesenangan pasti ada kesusahan selagi kita digelar manusia yang hidup, tetapi aku doa untuk KEKUATAN dalam hidup supaya aku mampu tepuhi segala duga dengan tenang dan tabah. Dalam masa 6 tahun ni, banyak yang aku telah belajari. aku mungkin kurang dapat kasih sayang dari ibubapa ku, tetapi Allah mengantikan kawan2 ku dengan kasih sayang. aku doakan kalian sentiasa sihat dan dapat keberkatan dalam hiduo insyallah


0193669927-izwankoh



             

     
                     












No comments:

Post a Comment